2012
Du Delice
Logos
A logo for a yoga and bodywork studio. The studio with the motto: fun, delicious and beautiful. Their program focuses on relaxing and detoxifying the body and soul through bodywork, based on yoga, and with breathing exercises. It also emphasizes the benefit of eating body-friendly foods, such as raw foods and superfoods. The name Délice means “enchanting comfort, very tasty, and joyful” in French. Their principle is to take out bad things, take in good things, activate every corner of the cell, and prepare the body beautifully. This is expressed in the form of the initial “D”.
Client: Du Délice
Art Director / Designer: Shunpei Yokoyama
Art Director / Designer: Shunpei Yokoyama
—
「楽しく、おいしく、美しく」。ヨガと呼吸をベースにしたボディワークで心身をリラックス&デトックスし、ローフードやスーパーフードなど、体に優しい食の恵みを取り込むプログラム。名称「Délice」とは、フランス語で「うっとりするような心地よさ、とてもおいしいもの、よろこびをもたらすもの」を意味する。シンボルマークは、悪いモノを取り出し、良いモノを取り入れ、細胞のすみずみまで活性化し、体を美しく整える、そんなストーリーを名称「D」のフォルムに重ねて表現した。
クライアント: デュデリス
アートディレクター、デザイナー:横山俊平
アートディレクター、デザイナー:横山俊平